Sandviks e-handelsplattform vidareutvecklas

– My Sandvik har utvecklats med mer än 90 nya funktioner säger Johan Eriksson eCommerce Coordinator på Sandvik. Foto: Per Eriksson.
– My Sandvik har utvecklats med mer än 90 nya funktioner säger Johan Eriksson eCommerce Coordinator på Sandvik. Foto: Per Eriksson.

Förra året lanserade Sandvik Mining and Rock Technology en avancerad e-handelsplattform, My Sandvik som dessutom ger kunderna tillgång till My Fleet, en lösning för presentation av utförlig information om den egna maskinparken.

Sammantaget resulterar detta i en snabb och enkel tillgång till eftermarknadsprodukter såsom reservdelar och slitdelar men också borrkronor och borrstänger. My Sandvik är helt enkelt en kundtjänst som är öppen 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år.

Nu har tjänsten vidareutvecklats med bland annat över 90 förbättringar och flera nya funktioner.

– Alltfler kunder använder nu my Sandvik och vi ser en ökad omsättningen i kanalen, säger Johan Eriksson, eCommerce Coordinator på Sandvik Mining and Rock Technology.

My Fleet maskinparksöversikt med maskindata i två steg där steg ett (My Sandvik Insight) är helt kostnadsfritt och steg två bland mycket annat ger möjlighet till prognosstyrd reservdelsbeställning men också en fullständig översikt över alla aspekter av kundens maskinpark (My Sandvik Productivity).

– Sedan tidigare finns tjänsten för Sandviks produkter inom gruv- och anläggning. Nu lanseras vi tjänsten även för Sandviks krossar. Med My Sandvik kan man boka service, köpa reserv- och slitdelar med mera. Fler funktioner tillkommer eftersom, säger Johan Eriksson avslutningsvis.

© Anläggningsvärlden 2018.
info@anlaggningsvarlden.se