AD Sverige satsar på tunga fordon

Team AD Sverige, Micael Lindh, Brynolf Johansson och Adam Källberg.
Team AD Sverige, Micael Lindh, Brynolf Johansson och Adam Källberg.

På Automässan, som arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg i januari, kommer AD Sverige lansera sitt verkstadskoncept, utbildningar och sin nya satsning på tunga fordon.

– Dessutom kommer AD Sverige att presentera sin nya varumärkesplattform.

– Vi vill lyfta fram vårt koncept, vi vill hitta nya verkstäder. Vi vill också befästa relationen med befintliga medlemmar bland bildelsbutiker och verkstäder som vi har i landet. Sammantaget – vi har ett starkt koncept för entreprenörer inom motorbranschen, säger Micael Lindh.

I våras förvärvade AD Sverige Jomo i Borlänge som säljer och distribuerar reservdelar och tillbehör till tunga fordon och släpfordon.

– Det innebär att vi kan serva både fria och auktoriserade verkstäder som arbetar med tunga lastbilar, trailers och bussar, säger Brynolf Johansson, konceptansvarig för AD Bilverkstad och tillägger att sortimentsbreddningen är smått branschunik.

– Vårt erbjudande är starkt och möter upp de förändringar som är på gång inom den europeiska vagnparken på grund av ny teknik. Genom vår satsning på tungt breddar vi dessutom vårt erbjudande, säger Adam Källberg, ny vd för AD Sverige.