Sandvik Mining Rock Technology har utvecklat en avancerad e-handelsplattform, My Sandvik som dessutom ger kunderna tillgång till My Fleet, en lösning för presentation av utförlig information om den egna maskinparken.
Sammantaget resulterar detta i en snabb och enkel tillgång till eftermarknadsprodukter såsom reservdelar och slitdelar men också borrkronor och borrstänger. My Sandvik är helt enkelt en kundtjänst som är öppen 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år.
– Sverige kommer nu som första land i Europa helt och hållet gått över till den nya plattformen och övriga marknader kommer att ha gått över innan året är slut, säger Johan Eriksson, eCommerce Coordinator på Sandvik Mining & Rock Technology.
My Fleet maskinparksöversikt med maskindata (serienummer, driftstid, driftsstatus etc) i två steg där steg ett (My Sandvik Insight) är helt kostnadsfritt och steg två bland mycket annat ger möjlighet till prognosstyrd reservdelsbeställning men också en fullständig översikt över alla aspekter av kundens maskinpark (My Sandvik Productivity).
– Grundversionen heter nu alltså My Sandvik Insight och det mer avancerade steget, med sammanställning och analys av maskindata heter nu My Sandvik Productivity, sammanfattar Johan Eriksson.
Produkt- och säkerhetsbulletiner är också tillgängliga online för kunderna. Sandvik erbjuder även obegränsat antal ordermallar som dessutom kan delas inom användarens organisation.
© Anläggningsvärlden 2017.
info@anlaggningsvarlden.se