Volvo CE förenklar produktmärkningen

Från och med den här månaden kommer nya och uppdaterade Volvo-märkta produkter nu att märkas med bara produkttyp och storlek på sidan, och inget annat.

Övriga produktuppgifter, som modellserie och modellvariant, förblir tillgängliga i specifikationer, broschyrer eller på produktskylten, så att kunderna kan fortsätta köpa service eller beställa reservdelar till sina produkter precis som tidigare.

Anledningen till den här förändringen är att harmonisera produkternas varumärkning med företagets minimalistiska skandinaviska arv och långvariga strävan efter en ren, tydlig och fri design som sätter människan i centrum.

– Vi strävar alltid efter en ärlig och enkel design som emulerar den smarta kraften i våra produkter. Vi tyckte dock att varumärkesbeteckningen inte passade våra produkters ändamålsenliga och progressiva egenskaper. Det här nya draget syftar till att bringa mer självsäkerhet och klarhet inte bara till föraren, utan till alla på arbetsplatsen – vilket är vad vi menar med fri design, säger Gustavo Guerra, designchef för Volvo CE.

De första modellerna som lanseras med den här nya beteckningspolicyn är de två första eldrivna modellerna av ECR25 och L25 samt nya ECR58 generation F.

©Anläggningsvärlden 2020.
info@anlaggningsvarlden.se