2019 var ett rekordår för skogsmaskintillverkaren Komatsu. Aldrig tidigare har företaget haft så många ordrar. Därmed är Komatsu marknadsledare i Sverige.
Nu lanseras dessutom årsmodell 2020 som premiärvisades på SkogsNolia och Komatsu Days i juni förra året. Företaget lanserar nio nya maskinen. Bland nyheterna finns MaxiVision, det nya styrsystemet MaxiXT och ett förbättrat AdBlue-system. De nya maskinerna har redan börjat levereras ut till kunderna.
– Att vara marknadsledare i Sverige är hedrande och självklart glädjande. Det pekar på att vi gör saker rätt. Att vi gör saker rätt beror framförallt på hur vi arbetar med våra kunder. Vår ambition är att vara nära kunderna och lyssna och lära av dom. Att väva in kundernas åsikter och tankar in i vår organisation gör att vi kan arbeta med ständiga förbättringar i produkter, service och support, säger Peter Hasselryd, marknads- och försäljningschef på Komatsu Forest.
© Anläggningsvärlden 2020.
info@anlaggningsvarlden.se