Komatsu Forest vill öka servicegraden för företagets kunder och anställer fyra regionstekniker. Det är en helt ny typ av tjänst som ska tillhandahålla spetskompetens när det gäller teknisk kunskap om maskinerna.
I takt med teknikens utveckling så ställs det allt högre krav på den tekniska kunskapsnivån hos de som utför maskinservice. För att ytterligare förbättra servicegraden och kompetensen inom det svenska servicenätet tillsätter Komatsu Forest nu fyra regionstekniker. Det är en helt ny typ av tjänst som ska tillhandahålla spetskompetens när det gäller teknisk kunskap om maskinerna.
Regionsteknikernas främsta uppgift är att ge support till mekaniker och tekniker. Tillgången till denna specialistkunskap gör att kunden kan få ännu bättre och snabbare service.
– Det är här en stor satsning från vår sida, eftersom att det handlar om fyra helt nya tjänster. Nu kommer vi kunna ge ännu bättre support till våra kunder och även bättre stöd till vår egen personal, säger Ulf Nordström, Eftermarknadschef på Komatsu Forest.
© Anläggningsvärlden 2017.
info@anlaggningsvarlden.se