För lite över ett år sedan släppte Iggesund Forest sin nya produktserie med skördarsvärd – Blue Line. Resultatet är betydligt bättre än vad man någonsin kunnat förvänta sig. Orderingången har fram till augusti i år ökat med hela 25 procent.
– Vi hade aldrig vågat tro att ökningen i ordrar och försäljning skulle kunna bli så här stor. Vi har fått fantastiskt positiv respons på Blue Line-serien, säger Erik Molin, som är platschef och marknadsansvarig på Iggesund Forest.
Under hösten förväntar sig bolaget ha en betydligt högre takt än de någonsin haft tidigare. Iggesund Forest tror att den kraftiga ökningen beror på en kombination av saker som hänt samtidigt. Den främsta orsaken är förstås att Blue Line-serien är så mycket bättre än tidigare maskinsvärd och att den fått sådan positiv feedback från kunderna. Det har också gått bra i branschen som helhet, så timingen för lanseringen har varit perfekt.
– Det är en enorm utmaning att hantera en så stor ökning på så kort tid. Men vi har en positiv atmosfär här och personalen har gjort ett fantastiskt jobb under den här säljökningen, avslutar Erik Molin.
© Anläggningsvärlden 2017.
info@anlaggningsvarlden.se