Hultdins byter kostym

_W5A4749

Redskapstillverkaren Hultdins utvecklar och tillverkar sedan 1928 redskap och komponenter till skogs- och entreprenadmaskiner. Från och med nu gör de det i sin nya kostym ”BY HULTDINS”.

– Äntligen har vi en utsida som matchar vår insida. Tidigare var vi otydliga och gråa, nu har vi ett uttryck som kommunicerar med vår marknad som finns över hela världen, säger Josef Alenius, vd för Hultdins.

– Vi är kända för hög kvalitet, driftsäkra produkter, innovation och utveckling men paketeringen har inte riktigt hängt med på resan. Med det nya uttrycket som till exempel omfattar reviderad logotyp, typsnitt och ny färgsättning andas Hultdins den självsäkerhet och stabilitet som mer än nittio år i branschen har gett dem, bland annat med kundsamarbeten i 35 länder från hela världen.

Tanken med det nya konceptet och den nya visuella identiteten är att väva ihop all kunskap och kompetens samt den ständiga drivkraften för innovation och utveckling som varit kännetecknet för Hultdins affärsverksamhet ända sedan starten. Målet har alltid varit att bidra till högsta möjliga effektivitet i skogsbruket. I samband med arbetet har Hultdins skapat ett enhetligt övergripande utseende i alla sina kanaler som hemsidan, på mässor, i broschyrer, för säljmaterial med mera.

© Anläggningsvärlden 2019.
info@anlaggningsvarlden.se