Göteborgs Hammarservice, svensk representant för Rammer, stärker nu upp servicen på den svenska marknaden genom två nya servicepartners; Cema Maskin i Järfälla och Melanders Alltjänst i Luleå.
Göteborgs Hammarservice har jobbat med Rammer i mer än 35 år. Sedan 2018 representerar och säljer man Rammer-sortimentet över hela Sverige.
Fram tills idag har all service gjorts i företagets egen verkstad i Göteborg eller via de egna servicebussarna i södra Sverige. Nu förbättras servicetillgängligheten rejält med två nya servicepartners i Stockholm och Luleå; Cema Maskin i Järfälla och Melanders Alltjänst i Luleå.
– Vi är jätteglada över att kunna presentera båda dessa samarbeten, som förenklar och förbättrar för våra kunder i Stockholmsregionen och Norrland.
Många har efterfrågat lokal service och nu kan vi erbjuda det, säger Robin Andersson, som driver Göteborgs Hammarservice tillsammans med sin bror Emil och pappa Meier.
Cema Maskin är en del av Tunga Maskingruppen och har sedan 2004 servat och reparerat maskiner och redskap både i fält, via servicebussar över hela Mälardalen, samt i den egna verkstaden i Järfälla.
Melanders Alltjänst i Luleå har lång erfarenhet av entreprenadmaskiner och redskap. Båda företagen kommer genomgå internutbildning i Göteborg och ska dessutom så fort restriktionerna tillåter det utbildas vid Rammers fabrik i Finland. Reservdelar ska så småningom finnas lokalt hos respektive servicepartner.
© Anläggningsvärlden 2020.
Text: Ann-Louise Larsson,
ann-louise@maskinreporter.se